Entitat / Empresa - Entidad / Empresa
Gerencia d'Atenció Primària i a la Comunitat Camp de Tarragona-ICS
CIF
Q5855029D
Persona responsable de l'oferta - Persona responsable de la oferta
Francisca Ruiz Díez
fruizp.tgn.ics@gencat.cat
Telèfon de contacte - Teléfono de contacto
fruizp.tgn.ics@gencat.cat
Especialitat - Especialidad
facultatiu/iva especialista obstetrícia i ginecologia.
Àmbit geogràfic - Ámbito geográfico
ASSIR Baix Camp-Priorat
Funcions - Funciones
Atenció, diagnòstic, tractament i seguiment de la patologia ginecològica prevalent en l’àmbit de l’ASSIR.
Valoració i seguiment de la gestació, especialment en aquelles situacions que requereixin valoració especialitzada.
Detecció precoç de situacions de risc obstètric i derivació als dispositius hospitalaris quan estigui indicada.
Assessorament i atenció en anticoncepció, incloent-hi anticoncepció d’alta complexitat i mètodes anticonceptius de llarga durada.
Inserció i retirada de dispositius intrauterins i implants anticonceptius.
Atenció a les demandes relacionades amb la interrupció voluntària de l’embaràs, d’acord amb els circuits i protocols establerts.
Prevenció, diagnòstic i abordatge de les infeccions de transmissió sexual.
Participació en els programes de prevenció i detecció precoç del càncer de coll uterí.
Valoració de simptomatologia mamària i aplicació dels circuits de diagnòstic i derivació establerts.
Atenció a la transició menopàusica i menopausa, incloent-hi l’avaluació individualitzada de les opcions terapèutiques.
Abordatge de problemes relacionats amb la salut sexual i reproductiva al llarg de les diferents etapes de la vida.
Realització d’ecografia ginecològica i obstètrica en el marc de les competències i cartera de serveis de l’ASSIR.
Realització de procediments diagnòstics i terapèutics ambulatoris propis de l’especialitat segons la cartera de serveis del centre.
Detecció de situacions de vulnerabilitat, violència masclista i violència sexual i activació dels circuits corresponents.
Atenció a la diversitat sexual i de gènere des d’una perspectiva inclusiva i respectuosa.
Coordinació amb llevadores, professionals de medicina i infermeria d’atenció primària, altres especialitats i serveis hospitalaris.
Participació en sessions clíniques, activitats formatives, elaboració i actualització de protocols i circuits assistencials.
Participació en activitats de promoció de la salut i intervencions comunitàries relacionades amb la salut sexual i reproductiva.
Requisits - Requisitos
Llicenciatura, grau universitari o equivalent en Medicina i Cirurgia.
Especialitat en obstetrícia i ginecologia.
Condicions - Condiciones
Retribució: la que estableix el III Acord de la Mesa Sectorial i la normativa vigent.
Jornada ordinària.
Incorporació immediata.
Programa actiu de formació continuada.