Us comuniquem que a partir del 12 DE MAIG DE 2020 les consultes i centres mèdics sense internament de provisió privada poden reprendre la seva activitat ordinària i programada, a més de la urgent que ja estaven atenent.

Així es disposa en la RESOLUCIÓ SLT/983/2020, de 8 DE MAIG, per la qual s’adopten noves mesures organitzatives en relació amb els centres, serveis i establiments sanitaris de titularitat privada de règim ambulatori, en el marc del procés d’evolució de la situació epidemiològica, publicada en el DOGC.

La Resolució, en síntesi, disposa:

• Que aquests centres poden reprendre en aquella data la seva activitat assistencial de caràcter programat de manera esglaonada, d’acord amb el criteri professional i prioritzant l’atenció de motius de consulta de més rellevància.
• Que la represa d’activitat s’ha de fer en condicions que siguin compatibles amb les mesures de seguretat i higiene establertes d’acord amb les indicacions següents:
• La reincorporació a l’activitat laboral per part dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors que presten la seva activitat en els centres s’ha de fer seguint els protocols aprovats per les autoritats sanitàries amb criteris d’evidència científica i estratègies de salut pública.
• Els centres hauran de tenir avaluat el risc d’exposició dels professionals sanitaris i de la resta de treballadors i d’infecció a tercers, i protocol·litzades les mesures de prevenció enfront del virus SARS-Cov-2 a aplicar en el desenvolupament de l’activitat (contacte amb els pacients i organització de les visites, equips de protecció personal, mesures de separació en els diferents espais de les instal·lacions, barreres de protecció, utilització de materials, protocols de neteja i desinfecció, etc.), d’acord amb les indicacions del servei de prevenció de cada centre i seguint les pautes i recomanacions establertes per les autoritats sanitàries, societats científiques, o organitzacions professionals.

El COMT ha publicat unes Recomanacions generals de protecció i prevenció per a la pràctica professional en temps de pandèmia, que us encomanem a consultar i incorporar en el marc de les activitats preventives de riscos laborals del vostre centre. Si teniu dubtes en l’aplicació d’aquestes Recomanacions, hem disposat un servei d’orientació a l’adreça protecciocovid@comb.cat. Consulteu també al vostre Servei de Prevenció, en cas de disposar-ne.

En el retorn esglaonat a l’activitat, us recomanem també que continueu utilitzant el recurs de la visita a distància (telefònica, videoconferència) quan les circumstàncies del pacient ho permetin i que us pot ajudar a millorar l’organització de la programació de les visites acumulades. Per això, segueix operativa la plataforma de recepta mèdica privada, que podeu usar en la prescripció a distància de medicaments, i que permet la dispensació en qualsevol oficina de farmàcia de Catalunya.

Guia de recomanacions per prevenir la transmissió del virus SARS-CoV-2 a les consultes

El Col·legi de Metges de Tarragona, juntament amb el Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC), ha publicat una guia amb recomanacions per prevenir el risc de transmissió del virus SARS-CoV-2 a les consultes i centres sanitaris (el trobareu al final de l’article en format PDF i versió descarregable). Es tracta de recomanacions tant de caràcter organitzatiu com assistencial, així com referides a les instal·lacions i el material.

Tant l’activitat mèdica urgent com l’ordinària i programada han de comptar amb les mesures de prevenció habituals, reforçades ara amb les pròpies de l’actual situació de pandèmia i que són les que recull aquest document en forma de recomanacions. Per a la implantació de les mesures preventives cal tenir en compte la normativa d’aplicació, les pautes dels serveis de prevenció de cada centre i les recomanacions d’organitzacions professionals, com les dels col·legis professionals i les específiques de les societats científiques, amb l’objectiu de dotar la praxi sanitària d’elements de seguretat que evitin en la mesura del possible el contagi de professionals, treballadors i pacients.

El COMT ha posat, a més, a disposició dels col·legiats un servei d’orientació i assessorament, protecciocovid@comb.cat, per resoldre els dubtes que puguin sorgir com a conseqüència de la implantació de les mesures preventives.