PREGUNTES MÉS FREQÜENTS
Si perds el CAID (Codi d’Activació d’Identitat Digital) hauràs de revocar la identitat mòbil i obtenir-ne una altra de nova, ja que l’única còpia existent d’aquest codi és la que guarda el titular de la identitat. El procés de revocació es pot realitzar contactant amb el titular de l’APP o amb el COMT.
Una de les funcionalitats que utilitza la identitat mòbil són les notificacions push. Es poden usar juntament amb una sol·licitud de PIN per confirmar la identitat i accedir a un servei o com a servei d’alertes. És important acceptar que l’aplicació rebi notificacions push.
El CAID és el Codi d’Activació d’Identitat Digital. Consta de cinc blocs de quatre xifres. Aquest codi és necessari per confirmar l’acreditació, desbloquejar la identitat en cas de bloqueig accidental o voluntari i recuperar la identitat, en cas de canvi de dispositiu o targeta SIM.
La identitat al mòbil està vinculada al número de telèfon, per tant, en aquest cas, hauràs de revocar la identitat anterior i obtenir-ne una altra de nova associada al nou número.
Si ets un usuari acreditat i perds el telèfon mòbil, és recomanable que bloquegis la identitat per evitar problemes. Un cop confirmat que es tracta d’una pèrdua definitiva o d’un robatori, i hagis instal·lat un duplicat de la SIM en un dispositiu nou, podràs instal·lar l’aplicació, i recuperar i desbloquejar la teva identitat en aquest nou dispositiu mitjançant el teu codi CAID. En cas que hagis optat per canviar de número de mòbil, hauràs de revocar la identitat antiga i obtenir-ne una altra de nova associada al nou número.
Si ets un usuari registrat, hauràs de donar de baixa la identitat i tornar a crear-la en el nou dispositiu.
Al desinstal·lar l’aplicació s’esborren del mòbil les dades de la identitat, però aquesta continua existint en el Registre d’Identitats Digitals Mòbils del COMT. En canvi, la identitat sí que es manté en el mòbil a les actualitzacions de les versions de l’aplicació.
Si ets un usuari acreditat, per recuperar la identitat al mòbil només has d’instal·lar l’aplicació de nou i recuperar-la mitjançant el teu codi CAID.
Si ets un usuari acreditat, es manté la teva identitat. Per recuperar-la, un cop instal·lada de nou l’aplicació al mòbil, hauràs de seguir dos passos, i tots dos requereixen la introducció del teu codi CAID: recuperar la identitat i desbloquejar-la un cop recuperada.
En l’últim on hagis registrat, confirmat l’acreditació, desbloquejat o recuperat la teva identitat. No obstant això, es recomana triar dispositiu on vulguis la identitat abans de la instal·lació i no realitzar canvis innecessaris.
Perquè per verificar la identitat determinats serveis requereixen de l’enviament de notificacions push al dispositiu on resideix l’aplicació. Les notificacions push s’envien a un dispositiu, no a un número de telèfon.
Si ets un usuari de nivell registrat, cal que donis de baixa la teva identitat en el dispositiu antic i desinstal·lar l’aplicació per acabar d’esborrar totes les dades. A continuació, descarrega i instal·la l’aplicació al nou dispositiu i registra’t de nou.
Si ets un usuari de nivell acreditat, desinstal·la l’aplicació del dispositiu antic per esborrar les teves dades. A continuació, descarrega i instal·la l’aplicació al nou dispositiu i recupera la teva identitat mitjançant la introducció del codi CAID.
No. La identitat està vinculada al número de telèfon i també al NIF de l’usuari, per tant, encara que tinguis diferents números de telèfon mòbil, únicament podràs disposar d’una identitat.
Sí, sempre que instal·lis la nova versió sense desinstal·lar l’antiga. En canvi, si desinstal·les l’aplicació i ets usuari de nivell registrat, pots perdre la teva identitat.
El principal motiu que fa que els usuaris no rebin els codis d’activació via SMS és que estiguin en possessió d’una SIM duplicada (dues targetes SIM amb el mateix número).
En aquest cas, hauràs de posar-te en contacte amb el teu operador de telefonia mòbil i assegurar-te que la SIM que estàs utilitzant en el dispositiu en el qual et vols registrar és la SIM principal.
L’aparició d’aquest error indica que les dades introduïdes en el procés d’acreditació no coincideixen amb les dades registrades en l’aplicació MetgesBarcelona.
Per solucionar aquesta incidència cal que donis de baixa la identitat i després tornis a iniciar el procés d’acreditació, introduint aquesta vegada les dades correctes.
El certificat resideix a la part segura del dispositiu.
iOS 7.0
Android 4.0.
Efectivament és possible autoacreditar-se amb un certificat reconegut en aquesta URL https://comb.firmamobile.com/mir/?id=1
No és possible certificar sense que hi hagi personació davant d’un operador.