Requisits:
Atès el contingut de l’Acord de Govern de 13 de juny de 2017, sobre criteris per a la formalització de nomenaments i contractacions de personal temporal enl’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, poden participar:
Prioritàriament, una persona amb vinculació com a funcionària del cos de titulació superior de la Generalitat de Catalunya, metge/essa avaluador/a.
Excepcionalment i en el cas que no es presenti cap persona funcionària que compleixi els requisits i les capacitats per a la seva ocupació, també estindran en compte les sol·licituds de les persones que compleixin els requisits següents:
- Estar en possessió de la llicenciatura o grau en Medicina.
- Acreditar coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1.
- Complir els requisits que amb caràcter general estableix l’article 56 i següents del text refós de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (TREBEP)
Funcions del lloc:
- Dur a terme el control, la inspecció, l’avaluació i el seguiment dels processos mèdics i sanitaris corresponents a les prestacions del sistema de Seguretat Socialen matèria d’incapacitats laborals.
- Efectuar avaluacions mèdiques respecte de la incapacitat funcional per a l’exercici de determinades activitats, d’acord amb la normativa sectorial aplicable.
- Donar suport als metges d’atenció primària, per a la correcta gestió dels pacients en situació d’incapacitat laboral i exercir la inspecció i el control de laprestació.
- Realitzar l’avaluació mèdica i els dictàmens preceptius, pel que fa a les invalideses permanents.
- Efectuar les funcions d’assessorament i informe que dins l’àmbit de l’avaluació mèdica li siguin encomanades.
- Homogeneïtzar criteris mèdics, fer protocols d’actuacions i realitzar formació en matèria d’Incapacitat Temporal.
- Realitzar l’avaluació mèdica de les lesions permanents incapacitants i no incapacitants derivades de contingències professionals.
- Assessorar i atendre les consultes i peticions fetes pels diversos agents implicats en el control de les incapacitats laborals.
- Realitzar informes de valoració de les reclamacions prèvies enfront d’altes mèdiques i informes pericials amb assistència al jutjat del social.
- Elaborar els expedients de jubilació per incapacitat de funcionaris civils de l’Estat i realitzar informes de valoració de la incapacitat temporal d’aquestsfuncionaris, segons les normes establertes per conveni.
- Realitzar avaluacions mèdiques del personal funcionari de la Generalitat que ocupa llocs de treball que requereixen unes condicions físiques o psíquiquesespecials, en els procediments d’assignació de llocs de treball de segona activitat
- Realitzar informes d’avaluació mèdica en relació a diferents prestacions com: risc durant l’embaràs, mutilats de la guerra civil, assegurança escolar.
- Elaborar informes d’avaluació d’aptituds per a la realització de determinades activitats, com és el cas de l’aptitud per a la conducció de vehicles i la tinença depermís d’armes.
Aspectes que es valoraran:
- Experiència en reconeixements mèdics i inspecció sanitària, en gestió de la Seguretat Social i atenció primària.
- Coneixements i/o experiència en prevenció de riscos laborals.
- Disposar de l’especialitat de Medicina del Treball.
Responsable:
Secretaria General del Departament de Salut.
E-mail:
icam.tarragona.salut@gencat.cat