Quin és el significat del nou logotip del COMT? Com es va dissenyar? Les respostes a aquestes preguntes tenen resposta en aquest article, però també en el COMT Podcast especial que hem fet per a presentar-vos la nova imatge corporativa del COMT.
“La majoria de la gent creu que el disseny és una cosa decorativa. Per a mi, res és més important en el futur que el disseny. El disseny és l’ànima de tot el creat per l’home”. Aquesta frase de Steve Jobs és, potser, la millor forma de definir el motiu pel qual vam decidir fer un canvi en la imatge que del COMT. La imatge que teníem era el que volíem? Ens representava? Les preguntes tenien la mateixa resposta… necessitàvem un canvi.
Sabent què era el que no volíem vam començar a pensar en què volíem: un disseny nou, una imatge renovada i diferent a tot el que havíem vist i, el més rellevant, que representés als més de 3.500 col·legiats que fan possible el COMT. Volíem plasmar la representació territorial de tota la col·legiació, la medicina i el concepte de metge en la nova imatge corporativa del COMT.
Així que, amb aquestes premisses, vam començar a treballar amb el dissenyador Edu Polo. Ens vam reunir i li vam demanar que treballés amb els 3 conceptes que eren primordials per a nosaltres: territori, medicina i metges. Per a ell, tal com explica en l’entrevista, va suposar un autèntic repte: “va ser complicat pel fet d’haver d’incloure el concepte província en un logo quan, per definició, el logo ha de ser una cosa molt senzilla”.
L’encàrrec no era fàcil, però la sintonia sí que era bona i, com explica al podcast, després de poc més de 50 versions del logotip i de molt pensar, ens va presentar la imatge que, després d’algunes petites modificacions, seria la nova imatge corporativa.
Una imatge que ha nascut gràcies a la interacció i els aports de la Junta de Govern i l’Edu. El que podríem dir, treball en equip, tal com relata en el següent vídeo.
En paraules de Polo, “la virtut del nou logotip del Col·legi de Metges és que hem barrejat 2 conceptes que formen part com a tal del COMT; la part de la província i la part de metges, plasmant-la amb el bastó d’Escolapi”. Aquest darrer s’ha incorporat en forma de línia longitudinal que creua la província d’abaix a dalt i la serp, que envolta també la província, acaba sent més visible en la part superior.
A més, el disseny compta amb la paraula metges escrita a mà. Un tret identificatiu del logotip, com una rúbrica típica de doctor i que, inicialment, no figurava en el disseny. Polo explica que en una de les nombroses proves que va fer, va veure que s’integrava a la perfecció dins del logotip i, en conseqüència, es va quedar. “La paraula metges havia de ressaltar sobre la resta del conjunt” i què millor que reproduir una lletra similar a la que fan els metges en el disseny.
I si el disseny és important, el color és fonamental. Es volia trencar amb el color granat que contenia el logotip anterior i des del COMT i, en sintonia amb l’Edu Polo, vam trobar que els colors verd i blau eren, de ben segur, els colors que ens havien de representar. En conseqüència, les tonalitats verdes i blaves dominen la imatge corporativa i transmeten la frescor, la innovació i la renovació que el Col·legi de Metges de Tarragona buscava.