El Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) ha rebut amb satisfacció el pas endavant fet pel govern central que, ahir 03 d’octubre de 2020, va aprovar un Reial Decret a través del qual es regula, per primer cop a l’Estat, la publicitat del joc d’aposta en línia. Des del CCMC s’ha reclamat reiteradament la necessitat d’imposar mesures estrictes, com les restriccions a aquest tipus de publicitat, davant l’evidència del greu impacte que té el joc en la salut de la població i, en particular, el fenomen més recent del joc d’aposta en línia, que amenaça especialment la salut mental dels adolescents i joves.
Entre d’altres mesures, el Reial Decret aprovat ahir limita l’emissió audiovisual de publicitat de joc d’aposta a un horari restringit d’1 a 5 hores de la matinada i prohibeix a les entitats esportives signar contractes de patrocini amb cases d’apostes que impliquin la publicitat en samarretes o equipacions. Es prohibeix també l’aparició de persones o personatges notoris a la publicitat del joc d’aposta i l’ús de bonus promocionals per captar jugadors. S’introdueixen, a més, mecanismes de control parental.
El CCMC confia que les seves aportacions alertant dels enormes riscos que aquest tipus de joc comporta per a la salut pública hagin estat d’utilitat a l’hora de contribuir a tirar endavant la nova normativa. Principalment, el Document de Posició El joc d’aposta en línia: impacte en la salut d’un fenomen emergent, publicat pel CCMC el gener de 2019, en el qual, amb la col·laboració dels responsables de la Unitat de Joc Patològic del Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari de Bellvitge, s’aprofundia en l’epidemiologia i en els principals factors de risc del joc d’aposta en línia. El CCMC va remetre aquest document a totes les forces polítiques del Parlament de Catalunya i del Congrés dels Diputats, instant a una regulació de la publicitat d’aquesta activitat.
D’altra banda, el CCMC també va donar suport a l’informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) sobre l’anàlisi de la presència de publicitat de joc d’aposta als continguts dels principals mitjans audiovisuals i a les recomanacions d’imposar-hi restriccions.